15 januari 2009

Opklaringen vanuit het Zuiden



Waar blijft de tijd, zo is het maandag en zo lijkt de week alweer voorbij, de ene dag zo maar een rondje, de tweede dag een rondje in de mist, de derde dag een rondje met Kees in de zon en vandaag gestart met een zwaar bewolkte lucht maar met de wetenschap dat het vanuit het zuiden zou opklaren en de verwachtingen zijn helemaal uit gekomen. Ik was nog maar een kwartiertje van huis toen de lucht , inderdaad, helemaal licht werd vanuit het zuiden. Even later reed ik in de zon en tot ik thuis was heeft hij aldoor zijn best gedaan. Als eerste naar mijn jongste zwager die sinds kort zich ook waagt aan wielrennen en daarbij tot de conclusie was gekomen dat je behoorlijke koude voeten kan krijgen in die fietsschoentjes. Ik had nog een stel overschoenen die ik zelf niet gebruik en heb die bij hem afgegeven, ik hoop dat hij er iets aan heeft. Mijn tweede, geplande, adres is in Bovenkarspel, even langs bij mijn jongste schoonzus, veel lawaai in de schuur, allerlei verlengsnoeren op de inrit zelf een lange “lijn” met brandende verlichting maar nergens een kop te zien. In de schuur stond de radio ingeschakeld met hoog volume en de binnendeur in huis was vast dus er is niemand bij de “werken”. Dan maar door naar een andere schoonzus en zwager in Westwoud, ondertussen was het al rond 12 uur, inderdaad die waren thuis maar zaten net aan tafel wat heel logisch was, wie komt er ook op zo’n ongelukkige tijd. Toch had Githa binnen de kortste keren koffie en hebben we evengoed een tijdje gezellig zitten kletsen en zo hoor je ook weer eens wat nieuws van de familie. Vanaf het “Zittend” zo heet die weg nou eenmaal, ben ik richting Provincialenweg gereden en daar rechtsaf naar Hoorn, door Hoorn naar de dijk voorbij “Het Park” en daar weer een heel eind de kust gevolgd. Bij Warder ben ik weer rechtsaf gegaan om zo zoetjes aan weer richting Middenmeer op te zoeken. Uiteraard gaat dat bij mij meestal met wat omwegen en ook vandaag was dat weer geval, via Beets, Oudendijk en Avenhorn kwam ik weer een beetje op koers en was na ruim 110 km weer thuis. De totaalscore staat nu op 37.717 km

Geen opmerkingen: