28 januari 2009

RHWW in actie voor vermiste Pool



Alles wat je in je hoofd haalt kan niet altijd, zo was ik van plan om vandaag even naar Friesland te fietsen, gewoon, net zoals ik al zo vaak heb gedaan naar Oudemirdum bij de kleinkinderen kijken. Maar het weer en vooral de temperatuur hielden me tegen, vanmorgen was het -2,8 C. en een waterig zonnetje dat af en toe weg was. Nee ik kon de stap niet maken, later werd het helder, niet zo’n mooie blauwe vrieslucht maar wel beter als om 9 uur. En toch heb ik dan het gevoel dat ik wel even moet proberen of het allemaal nog goed voelt na een goede nachtrust, het viel mee, alles werkt nog goed en het was ook rond 11 uur nog behoorlijk fris. Omdat ik al een hele tijd niet richting de “Noordkop” ben geweest leek de tijd rijp om maar weer een keer richting Den Helder enz. te gaan. Bij toeval ging ik vandaag via de Molenweg en het Oostpunt om zo via Ewijcksluis naar Den Helder te gaan, voor ik zo ver was zag ik een hele brigade oranje jassen en honden, een mevrouw die daar liep met een paar honden vertelde mij dat ze gingen zoeken naar een meneer van Poolse afkomst die sinds enige tijd vermist was. In de krant las ik vanmorgen wel dat de man in depressieve toestand enige tijd geleden vertrokken was maar als je dit hele gebeuren dan ziet kijk je er wel wat anders tegenaan. Met die gedachte heb ik mijn weg vervolgd maar het liet me toch niet los vooral omdat ik later ook nog een paar politieagenten met een boot uitgerust met buitenboordmotor aan de ander kant van het Amstelmeer zag staan. De groep die bij het zoeken behulpzaam is bestaat uit vrijwilligers die overal waar nodig is bijstand verlenen met zoeken naar vermisten, zowel individueel als bij rampen en zijn uit Gelderland afkomstig ze opereren onder de naam RHWW (Reddings Honden Werkgroep Werkendam) op hun site is er heel wat over te lezen www.reddingshonden.nl . Door deze ervaring is mijn rondje niet echt lang geworden en was ik al thuis na iets van 45 km meen ik, volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: