19 januari 2009

"Oei, oei wat een woei"


Ik moest er even uit, harde wind en regen hebben me lang genoeg binnen gehouden maar aan het einde van de middag leek het ene wel beter maar dat andere juist niet. De regen was over maar de wind, oei oei wat een loei, tegen de wind in, geen probleem, schuin tegen de wind in, geen probleem, maar daarna kreeg ik een stuk van een kilometer of 5 de wind echt van opzij over een kale vlakte, ik kan je garanderen dat er dan aan de “boom wordt geschud” ik was blij dat ik weer thuis in de garage was met de Quest. Slechts 26 km is hij uit gelaten, (en z’n baasje ook) maar toch, wat is het dan heerlijk in die wind, alle “slomigheid” waait in één keer van je af, een dag in huis zitten met dit weer is echt niks voor mij. Lang heb ik het aangekeken, zal ik wel of zal ik niet, gelukkig ben ik nog even gegaan en kwam zodoende weer een nieuw bord tegen, geen verkeersbord maar een aankondiging van een Park, bij een park denk ik aan iets heel anders, als je via internet Park opzoekt staat er het volgende : Een park is een door de mens ontworpen en aangelegd groen gebied met een recreatieve functie. In parken staan vaak dikke oude bomen en vaak zijn er vijvers. Soms gaat een park vloeiend over in een bos. Een park kan bestaan uit tuinen in verschillende stijlen zoals Engelse tuin, Franse tuin, Japanse tuin. Een speciaal soort park met een grote collectie verschillende bomen wordt een arboretum genoemd. Nou dit is iets heel anders, zeg maar weer iets nieuws onder de Agriport-vlag hier is het t.z.t. mogelijk om als je erg veel geluk hebt je dagelijks brood er in te verdienen, de tijd zal dat leren, maar de twijfels zijn groot en niet alleen bij mij. Mijn ritje ging daarna schuin voor de wind en zonder te trappen ging het tellertje al boven de 45 km dus uitkijken en af en toe een beetje afremmen. Ik durfde door de harde wind niet over het viaduct te gaan omdat daar geen groenafscheiding staat waardoor ik wat minder zijwind zou hebben en ben via de “oude” route naar de Flevoweg gegaan waar ik zelfs links langs de vangrail ben gaan fietsen, er was verder geen verkeer op die weg, om maar zo min mogelijk wind te vangen nu de laatste kilometers 100% van opzij kwam.

Geen opmerkingen: