05 januari 2009

Geen ijs wel pegels






De beste wensen, oké dat is eigenlijk oud nieuws maar ik hoorde vanmorgen via de radio dat het nog “mag” t/m 6 januari. Het leek na afgelopen weekend allemaal over te zijn maar niets is minder waar, de vorst komt terug of gaat nog niet helemaal weg, net hoe je dat uit wil leggen. Het weer is nadat de bewolking van vanmorgen weg was getrokken prachtig, geen wolkje meer te zien en een gezonde vrieskoude lucht. Dus dan lokt de gele driewieler mij naar buiten en blijft er niets anders over om maar even de “banaan” uit te laten. Zo rond half 12 even een klein uurtje helpen met het lossen van kuikens en na eten, omkleden en op pad. Omdat ik bij vertrek toch wel even heel erg voorzichtig van start moest gaan i.v.m. een enorme glijbaan, als een straat geen zon krijgt en er ligt van gisteravond laat een heel dun laagje sneeuw wat vast wordt gereden door de auto’s, dan begrijp je wel dat er risico’s zijn om uit de bocht te gaan of zelfs om te slaan. Toen ik op weg was om naar Obdam te rijden bedacht ik dat ik ook wel langs de haven van “Oude Zeug” zou kunnen gaan om langs de rand van het IJsselmeer mogelijk wat unieke plaatjes te maken. Dus al heel snel werd de koers aan het einde van de Alkmaarseweg gewijzigd in richting Medemblik. Onderweg ben ik nog langs de grasdrogerij van Wil Hartog gereden om zo langs het Marepad naar Opperdoes te gaan, het bleek “linke soep” over dat pad veel plassen die waren bevroren en als je dan over een bochtig pad gaat dan glijd je bij elke bocht rechtuit en dat liet me wel een aantal keren flink schrikken. Maar goed, weer verder, bij Medemblik de polder weer in en rechtsaf langs gemaal Lely, om langs de dijk de haven van “Oude Zeug” op te zoeken. Er bleken meer belangstellenden te zijn die de aparte beelden probeerden vast te leggen, ik ben even uit de Quest “geklommen” om wat dichterbij de waterkant te komen en zo mijn “prentjes” wat meer van dichtbij te kunnen maken. Al met al een klein rondje van maar 46 km maar wel lekker even opgefrist na al die feestdagen.

Geen opmerkingen: