05 november 2009

Agriport en de nieuwe wegen




Als je een dag niet met de Quest op pad bent geweest dan zoek je iets om bezig te zijn en dat is me gelukt. De meeste keren, niet altijd, heb ik in de Quest de Garmin 60CSX mee. Niet om me de weg te wijzen maar vaak om naderhand alle hoeken en gaten nog eens na te lopen waar ik tijdens mijn “onverzadigbare fietshonger” allemaal heb uitgehangen. Maar soms is het ook erg gemakkelijk om de weg te zoeken als je niet helemaal meer zeker bent van de route. Een simpel voorbeeld is eigenlijk voor mij vlak bij huis, als ik vertrek vanuit Middenmeer is het in bijna alle gevallen een vaste route richting “buitenkant” van de polder. Als ik dan in richting Hoorn neem ga ik bijna altijd via de z.g. Flevoweg die parallel loopt aan de A7 maar dan komt het, na 5 km is alles veranderd sinds de kassenbouw in de polder behoorlijke vormen aan begon te nemen. Er kwamen mede daardoor andere wegen en in het voorbeeld komen alle wegen weer uit op de “buitenkant” van de polder, voor fietsers die hier nog niet eerder langs zijn gekomen is een polder met zijn lange “eindeloze” wegen vaak een stap in het ongewisse maar de passage bij dit punt op de route van Hoorn naar Den Oever is hier heel duidelijk aangegeven waarbij passage 3 de snelste en meest simpele is. Het geluk was bovendien met mij, door bij toeval in het bezit te komen, van de nieuwste kaart, City Navigator Europe 2010.2 waarop de laatste wijzigingen in het polderse wegennet zijn opgenomen.

Geen opmerkingen: