25 november 2009

Storm en regen




Uitwaaien zo was het vanmorgen, ik heb de lucht bekeken en via de hedendaagse techniek op “weeronline” geconstateerd dat het tot half 12 droog zal blijven in Middenmeer, in dat geval zou ik dus in en rond Middenmeer moeten blijven maar net als zo vaak ben ik een beetje “eigenwijs” en ga wat verder van huis. Het was slechts 48 km maar toch ver genoeg om in de gevarenzone te komen dus kreeg ik waar ik om gevraagd had, regen. Niet echt veel maar wel zoveel dat ik ben gestopt om de kap erop te doen. Toen ik vanmorgen van start was gegaan zag ik dat ze kort langs de weg bezig waren met bietenrooien, als je dan bedenkt dat het vroeger allemaal met de hand gebeurde en je ziet nu een “beest” van een machine over het land rijden die probleemloos de bieten uit de grond pakt en ze meeneemt tot hij bij de wagen met trekker is om in één keer de wagen vol te “schuiven” en vervolgens weer verder “hobbelt”. Mijn ritje van vanmorgen ging verder door Medemblik en Wervershoof naar Zwaagdijk waar ik een stop had gepland bij mijn zwager en schoonzus, even kletsen en omdat de lucht toch weer snel donkerder werd ben ik weer tijdig opgestapt en ben via Wognum weer naar Benningbroek gereden. Op het fietspad van Benningbroek naar Abbekerk kreeg ik een ongewilde pauze ingelast, er werd door het waterschap orde op zaken gesteld door het bermafval, wat gedeeltelijk uit de sloten afkomstig was, op te ruimen. En als zoiets met een auto met “knijper” wordt gedaan dan is de doorgang helemaal geblokkeerd en is er maar één oplossing, wachten tot er ruimte komt. Zoiets geeft je dan wel weer de tijd om een foto te maken om ondertussen de tijd te “doden”. Na hooguit 5 minuten was er gelegenheid om te passeren en kon ik mijn weg vervolgen naar Middenmeer waar ik om half 1 weer binnen was.

Geen opmerkingen: