02 november 2009

Gemeente Medemblik en een nieuw fietspad



Ik had me er al bij neergelegd, vandaag wordt het niks, geen rondje fietsen. Het is niet anders, vanmorgen was het nog droog zo rond een uur of half 8 maar de lucht zag al erg somber zoals ik dat beoordeel. Gisteravond had ik nogal moeite om de poort achter het huis open te krijgen, alles was wat uitgezet door de regen en hier en daar zat het “goed” klem. Dus vanmorgen eerst met de elektrische schaaf er langs en dat ding doet wonderen, na wat serieus bekijken waar wel en waar niet een ietsje af moest ben ik redelijk geslaagd met dit “project”, hij gaat weer probleemloos open en dicht en kan ook weer op slot. Ik was nog niet helemaal klaar en het was nog geen 9 uur toen het al begon te regenen, vlug de materialen naar binnen en in de regen nog even alles aanvegen wat ik eraf had geschaafd en toen was het 9 uur geweest en ik een beetje nat. Mijn plan was om vanmorgen hier en daar even bij familie langs te gaan maar dat wordt niks met de Quest, als het onderweg gaat regenen dan is het niet anders maar om met regen van huis te gaan, nee da’s niet mijn grootste liefhebberij. Ik moest nog even naar het gemeentehuis in Wieringerwerf om een nieuw rijbewijs op te halen, voor 5 jaar zei de mevrouw vorige week achter de balie, “Vijf jaar” vroeg ik verbaasd, en voor het eerst werd ik me bewust van het patroontje van het ouder worden, “Meneer U wordt binnenkort 70 jaar en dan moet U eerst gekeurd worden”. Inderdaad ook voor mij tikt de klok verder maar dat “binnenkort”, volgend jaar augustus pas, ik ben nog steeds jong. Nadat ik in Wieringerwerf was geweest en nadat ik ook de buurman al een beetje uit de nood had geholpen met zijn PC ben ik door gegaan naar Medemblik waar ik bij een schoonzus en zwager langs ben geweest die wat gezondheid probleempjes lijkt te hebben. Toen ik weer thuis kwam rond half 1 was het droog geworden en leek het toch wat beter met het weer. Zou ik dan toch nog op pad kunnen vanmiddag met de Quest, inderdaad rond half 2 ging ik van huis naar een volgende schoonzus die ook wat mankementjes had waar ze inmiddels aan was geopereerd en waar het nu weer prima mee gaat. Daar vandaan heb ik mijn rondje maar afgemaakt via Zwaagdijk-West en Nibbixwoud waar ik nog weer een paar zakken Elstar’s heb gekocht bij een tuinder die altijd zijn producten langs de weg in een stalletje heeft liggen. Na Nibbixwoud richting Wognum waar ik werd omgeleid omdat men bezig was met de rotonde, dus langs een fietspad waar ik nog nooit eerder was geweest richting Benningbroek. Toen ik daar reed bedacht ik dat het eigenlijk te gek was dat de fietsers nog nooit over dat nieuwe fietspad konden wat daar vorig jaar is aangelegd, ik was daar al tientallen keren langs gereden en had nog nooit gelezen wat er nou precies op dat bord van de gemeente enz. stond. Nou lees maar mee (zie foto) is het geen schande dat op deze manier geld wordt weg gesmeten en dat men daarna niet meer weet hoe het op te lossen, want dat er hier iets grandioos mis is, dat is wel duidelijk. Het rondje was slechts 46 km.

Geen opmerkingen: