19 november 2009

De "stilste" Quest




Wat een genot als alles weer loopt zoals het is bedoeld, volgens mij is het de “stilste” Quest, je hoort hem gewoonweg niet, het ruisen van de wind neemt alle eventuele bijgeluiden weg. Goed alle gekheid op een stokje zeggen ze dan, maar wat fietst dat weer heerlijk als alle probleempjes weer simpel zijn opgelost. Vanmorgen dan eerst maar naar Wervershoof en daar langs een zus en zwager en later naar Ben mijn jongste broer, Riet was niet thuis en Ben klust aan een klein ventilatortje. Het volgende adres was op Zwaagdijk waar ik wat software heb geïnstalleerd op de nieuwe laptop van één van mijn zussen, heel simpel maar het neemt weer even tijd. Ik had nog een pakje in de fiets wat naar Zuidoostbeemster moest dus dat kon in de zelfde rit mee worden genomen. Via Zwaagdijk en Bobeldijk naar Berkhout en zo door naar Oosthuizen om in de Zuidoostbeemster aan te komen. Het was ondertussen al ruim 1 uur en na me te hebben omgekleed in een droge outfit heb ik daar een broodje gegeten waarna we achter de PC wat foto’s hebben bekeken. Op een bepaald moment meenden we allebei iets te horen, iemand riep iets bij de achterdeur, inderdaad een meneer met een racefiets, broer Ben had ook zin in een eindje lostrappen en kwam ook bij Tiny langs om een “bakkie”. Gezellig hebben we een tijdje zitten kletsen waarna we weer aanstalten maakten om op te stappen. Ben was al heel snel weg en ik moest me nog verder installeren in de Quest en toen ik op de weg kwam zag ik hem nog net bij de Oostdijk oprijden. Zelf ben ik linksom gegaan en via de Purmerenderweg naar Oosthuizen, bij de “oprit” zag ik hem gaan over het laatste stukje dijk en ben hem toen gaan inhalen hoewel dat nog niet helemaal vanzelf ging. Tot twee keer toe kwam ik stil te staan, eerst voor de brug bij de rotonde en vanaf het fietspad de weg op moest ik ook weer twee auto’s voor laten gaan, het kost dan weer heel wat kracht en tijd om alles weer opgang te krijgen. Toen ik eenmaal weer opgang was haalde ik snel in en kon nog net een foto van hem maken voor ik af zou slaan richting Oudendijk. Via Avenhorn en Spierdijk is het een bijna vaste route richting A.C.de Graafweg waar ik na de oversteek nog via de Unjerweg ben gereden en daar een hele baan winterkost zag staan waar ik nog snel een plaatje van heb geschoten, om na ruim 99 km weer in Middenmeer aan te komen.

Geen opmerkingen: