24 maart 2021

De zon doet wonderen

 

92 km

Ik zag de zon heel langzaam verbleken maar was toen alweer thuis van m’n “ochtend gymnastiek” . Heerlijk wat doet die zon toch veel, mijn voornemen was om vandaag maar eens naar Breezand enz. te gaan, mogelijk dat er al flink wat in bloei staat. En dan kan ik gelijk wel even rondje over Den Helder maken, ik ben toch onderweg. Via Slootdorp naar De Haukes op Wieringen en dan via de “Korte Afsluitdijk” naar Breezand, tenminste de wegen die daar rondom liggen.

De eerste bloeiende tulpen 

Paarse krokussen

Paarse krokussen

Witte krokussen

Witte krokussen

Kleine narcissen

Inderdaad er bloeit al heel wat kleine narcissen, krokussen in verschillende kleuren en ik zag zelfs een heel klein stukje tulpen in bloei staan en dat is wel heel speciaal.
Onderhoud met de kwast

Eenmaal in Den Helder was het even stoppen vlak bij de aanlegplaats van de boot naar Texel omdat men met onderhoud van de brug bezig was.
Heerlijk langs het Marsdiep


Ook hier heel veel ganzen


Vooral Rotganzen

Het gaat allemaal gesmeerd zo langs het water en het geeft me weer even het gevoel zoals het voorheen was als ik over de “Hondsbossche zeewering” reed wat helaas niet meer mogelijk is. Er zijn ook heel veel ganzen op de kleine stukjes “strand” bij de strekdammen, ik zie vooral veel Rotganzen met hun donkere kop.
Vanaf fort "Kijkduin"

Ook bij het fort Kijkduin is het rustig, even een foto maken van vuurtoren de “Lange Jaap” die ik nu van de andere kant kan bekijken en dan weer door. De bewolking neemt heel langzaam toe en het zonnetje is wat aan het “verwateren” mede daardoor wijzig ik mijn route en neem de afslag richting het oosten om via wat omweggetjes weer in Middenmeer te komen na 92 km “ochtend gymnastiek” inclusief gezondheid.

Geen opmerkingen: