23 maart 2021

Hogedruk reiniger

 


Later op de dag werd het beter, maar toen ik vanmorgen vol goeie moed van start zou gaan was het allemaal heel anders. Op de eerste plaats lek, toen ik de fiets zag staan helde hij iets te veel naar links en daardoor stond het meteen vast, linksvoor lek. Meteen wisselen en de binnenband plakken wat allemaal vlot verliep. En dan die mist bij het opstaan rond 7 uur scheen de zon en toen ik zou vertrekken was het dichte mist, even heb ik nog getwijfeld om te gaan maar na controle op de mist van buienradar bleek het plaatselijk te zijn en niet ernstig.


En het was nog maar half 9, je zal je afvragen wat moet je ook zo “vroeg” op pad als gepensioneerde 80-tiger. In de “Zuidoost” de straat achter het huis ook met de hogedrukreiniger schoonmaken, ik had een begin gemaakt en het verschil was nogal heftig dus dan moet de rest ook. Aangekomen bij Tiny eerst omkleden en koffie met koek en daarna aan de bak. Het was nog een hele klus en toen het klaar was kon Tiny ramen enz. lappen, want het spettert enorm dat was al eerder vast gesteld. Na gedane arbeid is het goed rusten maar ik moest daarvoor nog wel als eerste 40 km fietsen en dat is ook al een vorm van rusten vind ik zelf.



Onderweg nog een zilverreiger gespot die rustig door de sloot liep en af en toe naar voren dook om iets naar binnen te slikken.

Als ik thuis ben blijkt het een retourtje te zijn geweest van ruim 82 km.

Geen opmerkingen: