30 maart 2021

Heen en terug naar Oudemirdum

 

De rit terug vanaf Oudemirdum
 naar Middenmeer

Laat ik het kort houden, maandag was ik in Oudemirdum en vandaag kwam ik weer terug. Om heen over de Afsluitdijk te gaan om het rondje te maken heeft me de laatste keer wat afgeschrikt m.b.t. het vervoer, de Quest in een auto waar hij eigenlijk lang niet in past en dan met het oog op beschadiging maakt me wat huiverig. De vervoerder had wel een aantal dekens ter voorkoming van …. maar toch.

Op de heenreis de eerste foto


Middenmeer Oudemirdum 
via Lelystad en Emmeloord

Oudemirdum Middenmeer
via Urk en Lelystad

Omdat er bij mijn dochter slaapplaats was deze week ben ik heen en terug “onderlangs” gegaan. Heen via Enkhuizen , Lelystad, Emmeloord en Lemmer en vandaag terug via Lemmer en dan langs de dijk richting Urk en dan Lelystad en Enkhuizen en dan de afstand je zou het niet willen geloven een paar honderd meter verschil.

Fleur wilde weten of het paard
zou schrikken van de Quest

Soms in draf maar ook af en 
toe rustig

De Quest in de tuin 
bij de vijver

Schapen en lammetjes op de heenweg

Het was in Oudemirdum als het ware een paar vakantiedagen, rondje wandelen door het “Jolderenbos” met Fleur mee naar paardrijden en genieten van de ontmoeting van de kleinkinderen en ook mijn schoonzoon weer een keer ontmoet. Andere keren kom ik en ga ik weer voordat hij thuis komt van z’n werk.
Urk monument van de 
slachtoffers die op zee zijn gebleven

De vuurtoren op Urk

Van Lemmer naar Urk ......

....... liepen ook lammetjes genoeg

Heel veel scholeksters

Heel veel scholeksters

Diep geladen

Mijn privé nachtverblijf

Heen een behoorlijk harde wind vaak van opzij en vandaag weinig wind en volop zon het was een fantastische uitje ondanks en totaal 250 km want dat stelt zo ook niet zoveel meer voor als je het in twee keer mag afleggen.
28 molens van de Ketelbrug
richting Lelystad

De Ketelbrug

En dat als je vanaf Lelystad de dijk opgaat
richting Enkhuizen
Wel een “paar” extra foto’s deze keer.

1 opmerking:

Gert Reilink zei

Dit is weer een heerlijke geniet-post.
Bedankt Pe