17 maart 2021

Het viel alles mee, geen spatje regen.

 


Gisteren kwam het er niet van en vandaag leek het eerst ook niet door te gaan, de berichten waren niet helemaal zoals ik ze graag zou hebben, maar achteraf viel het mee. Eerst even naar Alkmaar om bij m’n zoon om een bakkie te gaan. Op de rit er naar toe leek ik veruit de voordeligste wind te hebben, telkens een beetje rechts achter, maar dan heb ik terug alles tegen was mijn beredenering, ik zie het vanzelf.


Aangekomen op het adres op het randje van Alkmaar even op de claxon en even later gaat de roldeur open en kan ik de garage binnenrijden waar hij een ruime plek heeft omdat Marjon naar haar werk is en bovendien zijn er meer plaatsen vrij, echt “plek zat”. Bij Gerard koffie gedronken en gezellig zitten kletsen waarna ik mijn rit weer heb vervolgd.





Via het “Heerhugowaardse” buitengebied waar ik deze keer vlak achter het gemaal omreed waar heel vroeger ome Piet en tante Neel hebben gewoond.


Ik neem later de route door Oterleek waar Tiny en ik laatst een route hebben gelopen, ja ook de “benenwagen” is soms actief. Dan langs de drie molens die nu aan de andere kant van het water staan en nog even naar Obdam bij Tom en Gerda langs.


Op dit stukje werd ik ingehaald door een auto die flink door de plassen ging en waar ik ook een deel van mee heb gekregen wat ik er thuis meteen weer heb afgespoeld na iets van zo’n 75 km.

Geen opmerkingen: