13 oktober 2021

Kleintje door N.H.

 


Het ritje van deze woensdag gaat als eerste richting Alkmaar om even bij mijn zoon een bakkie te gaan doen. Zo lang de Afsluitdijk niet toegankelijk is voor fietsers “moet” ik toch een andere rit bedenken om naar de kinderen te gaan dus een ritje Alkmaar komt dan als eerste aan de beurt.

Onderweg bij Oude-Niedorp een eerste en achteraf het enige buitje, niet van betekenis dus een bijna droge rit is het geworden.

Na de koffie ben ik m’n rondje af gaan maken, door Sint Pancras naar Stompetoren en daar zag ik een witte ligfiets aankomen. Stoppen en even kletsen, het bleek Roelof Jansen te zijn, de man die ik al eens eerder had ontmoet, ik herkende hem niet direct maar langzaam kwam hij bovendrijven in m’n grijze geheugen. Roelof was patiënt van de gevreesde ziekte maar begint de laatste tijd weer echt op krachten te komen, de conditie is weer voor een groot deel terug vertelde hij en vooral trots, “Ik kan weer wielrenners inhalen en passeren” zo zie je maar een ligfiets geeft je mogelijkheden om te herstellen.



Weer verder richting Oosthuizen en dan naar de dijk waar ik het tandem fietsende echtpaar uit Abbekerk passeerde.


In de polder zag ik nog een paar fazanten die meteen weg vluchten en een ijverige landbouwer die in één gang het land bewerkte en wintertarwe zaaide. Alles was samen goed voor 98 km gezondheid.

Geen opmerkingen: