17 november 2021

Een "huisje" boven de sloot.

 

70 km

Hij is er nog, de zon, gisteren dacht ik dat hij misschien wel nooit meer tevoorschijn zou komen maar vandaag is hij er zomaar weer. Hoewel ik vanmorgen de eerste buitjes thuis heb afgewacht voor ik op pad ben gegaan, niet erg maar wel de straat nat. Ik had me voorgenomen om vandaag een kort ritje te maken even naar zwager Aad om te horen hoe het met hem gaat met de immuun therapie.
Op naar Wieringerwerf

Omdat de weg (het fietspad)  langs de Cultuurweg de komende 2 jaar is afgesloten om Microsoft alle ruimte te geven is het fietspad langs de Flevoweg de omleidingsroute maar gisteren heb ik ervaren dat daar een heel stuk door gemotoriseerd verkeer wordt gebruikt en vol met klei ligt en ook de kruising met de Westermiddenmeerweg bijna onbegaanbaar is door graafwerkzaamheden koos ik er voor om dan maar over Wieringerwerf te gaan. Bij Aad gaat het goed, voor zover je in zo’n situatie van goed kan spreken, samen met zus Ans houden ze de stemming erin.
De zon bestaat nog steeds

Als ik weer verder ga zie ik de zon voor het eerst sinds weken, meteen maar even een foto maken van dit natuurverschijnsel langs de Zijdwerk richting Zwaagdijk.
Bermtoeristen

Hier en daar een andere weg nemen brengt me via de Rijweg, waar de zwanen in de berm “zonnen”, door Zwaag. Net onder de middag dus maar gewoon doorrijden en niet de familie bij de lunch storen.
Het toilet uit vroeger tijden

Dan door Bobeldijk richting Spierdijk, onderweg zie ik nog een historisch gebouwtje staan, hier staat nog een “Huisje boven de sloot” oftewel, zo stonden er vroeger tientallen, het toilet boven de sloot. En als het dan echt winter werd met ijs en flinke vorst werd op die plaatsen een “toren” gebouwd, zie je het al voor je ?
De rand van de polder

Viaduct bij Middenmeer

Het weer is voortreffelijk om te fietsen en geeft meteen heel wat mooiere beelden als met bewolking en regen, zo ook bij de ingang van de polder en het viaduct bij Middenmeer.
De "Gekko" heeft smerige poten

Ik stond er nog voor om de fiets buitenom te schrobben en de wielkasten uit te spuiten maar als ik morgen weer de weg op zou gaan is het met 10 minuten weer hetzelfde dus nog even afwachten na de 70 km van vandaag.

Geen opmerkingen: