08 november 2021

Om de noord met af en toe een pestbuitje

 


Ik was er even niet, niet dat ik ver weg was , nee allerlei omstandigheden maakten het niet mogelijk om met de fiets weg te gaan dus dan gewoon een aantal dagen geen fiets maar wat serieuzere zaken. En ik kan niet ontkennen als je dan met familie samen bent juist door bepaalde gebeurtenissen dan voelt dat toch ook weer aan als een goeie verbondenheid met elkaar. Maar goed laten we het over het ritje van vandaag hebben, deze keer weer een keer om de noord gereden. Af en toe een pestbuitje waardoor ik toch iets eerder richting huis ben gegaan.

Om “de Noord” wil voor mij zeggen richting Den Helder, net voor Slootdorp zag ik de lucht al zwaar verkleuren en rezen de eerste twijfels of ik hier wel goed aan deed.





In Den Helder moest ik omrijden omdat de brug in zwaar onderhoud was en zo kwam ik weer op de bekende route waar de boot net binnen kwam vanaf Texel. Het was druk in/op het Marsdiep, met allerlei verschillende vaartuigen en zelfs een drijvende bok voor zwaarder werk.

Toen ik langs de “Lange Jaap” reed ben ik nog even naar boven gelopen maar er is nog geen verandering te zien, de weg is en blijft “voorlopig” afgesloten, hij staat nog net zoals hij al jaren doet.


Het weer is wel onstuimig en als er weer een buitje aan komt lijkt de wind nog krachtiger te worden, de vogels blijven onderaan het talud wachten op betere tijden.



Weer iets verder wordt er stro over de geplante bollen gewerkt met speciale machines en vlakbij De Keins staat nog een heel perceel dahlia’s wat weer wat afwisseling geeft in de natte saaie omgeving.


Even stoppen bij het kapelletje op De Keins en dan de laatste kilometers naar huis waar de teller op 75 km is  blijven staan voor vandaag.

Geen opmerkingen: