18 november 2021

Hij werd weer schoon na onderhoud.

 


Het liep vandaag weer heel anders dan de planning was. Ik ben al een hele tijd niet bij Kees van Hattem geweest dus laat ik daar eens langs gaan. De laatste keer kon ik er niet komen omdat toen de weg open lag of vernieuwd ging worden maar vandaag zie ik dat het allemaal in orde is met nieuw asfalt. De poort staat open dus er zal vast wel iemand aanwezig zijn. Helaas de deur is vast dus kan ik zonder meer weer vertrekken en als alternatief had ik een bezoekje aan mijn zoon in Alkmaar in de planning dus op naar Alkmaar. Die was er wel bleek na een appje en zo was mijn ritje niet helemaal een miskleun.

Na de koffie met heerlijk gevulde speculaas en een tijdje kletsen heb ik mijn route weer vervolgd om via Stompetoren en Schermerhorn af te buigen naar Hoorn.



Bij Avenhorn werd ik een ietsje omgeleid en zo kwam ik uiteindelijk toch weer op de vaste route richting Middenmeer.



Op diverse plaatsen is het slecht gesteld met het wegenonderhoud tijdens het (be)graven en opgraven van kabels en leidingen en zo kom je dan ongewild weer in de klei en bagger paden die normaal gewoon schoon en toegankelijk zijn. Dit alles heeft dan weer tot gevolg dat de fiets langzaam zwaarder en zwaarder wordt door de klei die in de wielkasten komt en de onderkant.

Thuis gekomen na 83 km de zaak noodgedwongen onderhanden nemen en met de borstel en veel water is hij weer toonbaar voor “het grote publiek”.

Geen opmerkingen: