11 november 2021

Weer geen zon gezien

 

70 km

De weekafsluiter was maar kort, even op en neer naar Alkmaar. Ik kreeg gisteravond laat nog een appje van Gerard, mijn zoon, tot vanmiddag zo rond half 3 zou hij thuis zijn, dus even om een bakkie naar de “Kaasstad”. Het weer werkt hier in de kop van Noord-Holland niet erg mee, het is en blijft zwaar bewolkt en het is net aan droog.


Hier en daar wordt het land geploegd en in dit geval zelfs met de 5-schaar ploeg. In Alkmaar is het niet veel beter maar de koffie smaakt er niet minder om. Als ik weer verder ga neem ik de omweg om via Obdam even bij zwager Tom en zus Gerda aan te wippen.


Als ik over de Schermerdijk ga zie ik op een bepaald moment de molens, hoewel er moeten er 3 zijn maar ik zie er maar 2. Als ik dichterbij kom zie ik de oorzaak nummer 3 heeft geen wieken meer, een probleem volgens mij want ik weet zo nog twee andere molens die ook “naakt” zijn zonder wieken.

Het land aan de andere kant toont de zware klei wat mooi glad ligt als het net omgeploegd is.



Richting Obdam, langs de Obdammerdijk, wordt het land door de ene trekker gefreesd en bewerkt terwijl de volgende handeling het planten van tulpen laat zien die met netten worden geplant. Onderweg stop ik nog even bij “Kippen-Dam” om wat lekkers mee naar huis te nemen waar de 70 km net vol is gemaakt.

Geen opmerkingen: