09 november 2021

Het weer werkt niet mee.

 


Even open neer naar de Zuidoost lag in de planning voor vandaag, eerst een paar boodschappen doen dan koffie en vervolgens omkleden. Ik twijfel een beetje of Tiny thuis is maar dat zie ik daar wel, ze zou een dagje met zus Riet gaan winkelen.  Het is zwaar bewolkt en de mist of motregen zorgt er voor dat ik het schermpje geregeld even moet aflappen omdat het door de neerslag wat minder goed doorzichtig wordt. Jammer Tiny is niet aanwezig dus even een belletje en vernemen dat ze inderdaad in Purmerend is met haar zus. “We konden niet op je wachten maar er staat nog een gebakje voor je” en zo zat ik 5 minuten later aan een kop cappuccino met gebak, hoe goed kan je het hebben.


Na deze korte “pitstop” ga ik weer de andere kant op, na een honderd meter zie ik 3 fazantenhanen lopen, in één beeld wil niet lukken  maar het blijven mooie kleurige vogels.

Via Kwadijk naar Edam en dan langs de dijk van het Markermeer richting Hoorn.





Bij Etersheim toch weer even stoppen en het meisje met de groene laarzen vereeuwigen, ze staat er zo alleen op de dijk en er is geen straaltje zonneschijn te bekennen. Bij de molen “De Breek” op de achtergrond is nu geen koffie met appelgebak dat is er wel op zaterdag en zondag heb ik begrepen.

Nog even op de pedalen en zo kom ik via Wognum, waar de koeien nog steeds buiten worden gevoederd, weer dichtbij het laatste stukje naar Middenmeer waar de teller voor vandaag 95 km heeft “gespaard”.

Geen opmerkingen: