20 september 2022

Even om een "bakkie"

 


Het is vandaag een beetje een dag waarbij ik denk waar zal ik heen gaan. De komende dagen heb ik wat anders te doen dus geen verslag van wat ik die dagen heb uitgevreten en vandaag kwam de oplossing via een app berichtje. “Ik ben vandaag thuis aan het werk dus als je trek hebt in koffie dan weet je het” dus dat wordt een retourtje Alkmaar.

Als ik de polder uit ga, geef ik door dat ik onderweg ben, ’t is toch een heel stuk veiliger geworden met deze brug naast de rijbaan waar voorheen een verfstreep de afscheiding aangaf. Als ik eenmaal in de Langedijk ben afgeslagen bedenk ik dat dit niet zo ideaal is, het is oogsttijd voor de kool en dan ben je in dit gebied slecht klaar als verkeersdeelnemer ’t is overal “bagger’ op de wegen.




Ik bedenk dat ik maar even een foto moet maken van Siem de voorganger,( toen nog met de hand), van de kooloogst. Bij zoon Gerard is de koffie snel gezet en kletsen we weer eens wat bij over zijn veranderende werk.

Bij het verlaten van de garage onder het pand wordt nog een foto gemaakt van de zichtbaarheid van de fiets in het verkeer met een extra knipperend achterlicht.




De route die ik wil nemen is afgezet dus een andere kant op dan kom ik ook wel weer thuis. Even omrijden langs de drie molens bij Schermerhorn en dan via bekende paden, waarbij een zilverreiger parmantig over de weg loopt en op grote afstand inzoomen maakt toch nog een redelijke foto.

Als ik de “zwaaipalen” in ’t oog krijg weet ik dat ik bijna thuis ben en dat na 77 km genieten.

Geen opmerkingen: