02 september 2022

Piep klein ritje

 


Vandaag een toetje, Tiny is door omstandigheden vandaag op pad met familie en zodoende heb ik een dag “vrijaf”, een mooie gelegenheid om een stukje te fietsen. Niet dat ik iets tekort kom, zeker niet. Gevoelsmatig zal het geen groot rondje worden, een moment dacht ik er nog over om richting Den Helder te gaan en dan door de duinen weer naar huis maar op tijd bedacht ik dat er nog weleens wat vakantiegangers van de “grijze golf” langs het fietspad konden rijden dus liever een rustiger gebied, geen risico nemen. Het werd zodoende een rondje over Wieringen.

Als ik de brug over ben richting Wieringen schrik ik bijna van de molens die er in één oogopslag te “bewonderen” zijn, horizon vervuiling.





Langs het Wad is het droog net als overal het water staat laag of er is niet meer water op het Wad.



Bij Stroe nog even bij de “Heidense kerk” kijken, een prachtig gebouw met geschiedenis. Op Den Oever is het weer stil na de vlootdagen alle sporen zijn weer gewist en het is er nu rustig.




Ik ga door het Robbenoordbos en Sluitgatbos en keer weer naar de dijk om op de haven van “Oude Zeug” te kijken. Als ik net verder zal gaan komt mijn vroegere buurman Jan van Wieren net met een grote oplegger waarmee hij graan brengt naar een binnenvaartschip om te lossen voor de CAV, even wat foto’s maken en bedenken dat wij indertijd ook graan laden vanuit de loods , zak voor zak los maken en storten, wat is die tijd ten goede gekeerd als je dat nu ziet. Het ritje van deze dag was dus kort net 56 km.

Geen opmerkingen: