08 september 2022

O-ringen vervangen en nog even een HEM-rondje erbij plakken.

88 km




Een schoon begin

Voor .....

... en er na.


En het was schoon.

De berichten zijn werkelijkheid geworden het zou vandaag regenen en dat is uit gekomen, gisternacht 15 mm en vannacht en vanmorgen nog eens 35 mm dus samen 50 mm is echt de moeite geweest. Hierdoor had ik mooi de gelegenheid om de ketting te smeren en de O-ringen weer te vervangen zonder dat de druk er achter zat dat ik eigenlijk moest fietsen.
Nu nog 6 over

Alles eerst bij elkaar leggen en vaststellen dat ik na deze keer nog 3 keer O-ringen heb om te vervangen, een stel plastic handschoenen, de inbussleutel en een stel nieuwe ringen, het gaat allemaal heel vlot en als het klaar is regent het nog en is het hoogste tijd voor een bakkie. Verder wat in huis rommelen en rond 12 uur wat eten en omkleden want het is droog en op de buienradar is het nu wel veilig om te gaan.
Mooi is het wel als het maar droog blijft

Het begin van een paar km nieuwe wandelweg
langs het water.

Beroepsvaart

Pleziervaart

En toch bleef het droog.

Hoe en waar zal ik gaan, het HEM-rondje ligt voor de hand dus richting Hoorn langs de dijk naar Enkhuizen en de ronde afmaken richting Medemblik, het is allemaal gelukt en zonder één spat regen was ik na 88 km weer thuis.

Geen opmerkingen: