20 november 2022

Jubileum 2005-2022

 

Quest 136


Quest 402


Quest 687

Dit is een bijzonder verhaal, verslag, net hoe je het wilt noemen voor iedereen is deze 26e november ongeveer hetzelfde als de 26e november van vorig jaar of dat jaar daarvoor of van de komende jaren en dat is vrij normaal, maar voor mij is het heel bijzonder. Het is namelijk die dag 17 jaar geleden dat ik m’n eerste Quest heb opgehaald in Dronten bij Velomobiel. Niet wetende wat er allemaal zou gaan gebeuren in de 17 jaar die daarop zijn gevolgd. Op de eerste plaats mag ik wel vaststellen dat ik qua gezondheid tot op heden niet mag klagen, hoewel er hier en daar toch “barstjes” ontstaan. In de afgelopen jaren heb ik al meer dan 2800   verhalen/verslagen aan deze blog toegevoegd over het wel en wee onderweg met een Quest. Toen het begon reed ik af en toe een middagje als ik om huis heen aan het klussen was geweest maar tegenwoordig komt dat klussen op de tweede plaats, hoewel ik het nodige netjes bij houden kan door op de juiste momenten in te grijpen. Met mijn eerste Quest de 136, reed ik 54.342 km tot een aanrijding daar een eind aan maakte. Ik had het geluk dat ik in Dronten te horen kreeg dat ze bezig waren met een gele Quest voor iemand die juist die morgen had gevraagd of hij een jaar uitstel kon krijgen en zodoende reed ik binnen 2 weken weer met een nieuwe Quest de 402. Deze heb ik heel lang en met veel plezier gebruikt en op een moment dat ik dacht dat hij misschien wel aan zwaar onderhoud toe was heb ik hem ingeruild nadat ik er 137.147 km mee had “weggetrapt”, vermeldenswaardig is nog dat ik de eerste ketting en tandwielen heb vervangen na ruim 70.000 km, aan een Quest heb je weinig onderhoud. Die inruil betrof een gebruikte Quest met volgens opgave een 30.000 km op de teller, en die al enige tijd aangemerkt stond als “verkocht onder voorbehoud” gelukkig zag de aspirant koper er uiteindelijk vanaf en werd ik de bezitter van Quest 687 beter herkenbaar als de “Gekko Quest”. Met deze Quest heb ik op dit moment 53.144 km onder de wielen doorlaten gaan, vandaag nog één week te gaan tot die bewuste dag komt dat neer op in totaal 244.633 km dus is dat gedeeld door 17 jaar, 14.390 km gemiddeld per jaar en begonnen na m’n 65e levensjaar en nu geniet ik tot op heden ondanks of dankzij m’n 82e nog iedere keer van een langer of korter stukje met een Quest fietsen.

2 opmerkingen:

Piet Kunis zei

Een geweldig jubileum Pé gefeliciteerd. Blijf fietsen en schrijven. Het doet je gezondheid zeker geen kwaad.

De Bobslee zei

Ook een proficiat van mij Pé, je bent een goed voorbeeld voor velen! En zoals Piet terecht opmerkt, blijf fietsen en schrijven!
Dat we nog vele jaren je wel en wee mogen volgen!