16 november 2022

Zonder speciale bestemming

 


Het ging weer fantastisch en de afstanden lijken elke keer gevoelsmatig, wel korter te worden. Zonder speciale bestemming of doel van huis gegaan en een rondje kris kras door de omgeving en dan is het echt weer genieten van alles wat je ziet onderweg en daarbij het prachtige weer.

Ik haalde deze sportieveling vrij snel in maar moest de claxon gebruiken om ruimte te krijgen om te passeren.

Het eerste wat vandaag zeer opvallend was is de vernieuwde weg van Oudendijk naar Beets langs de ringsloot, enkele maanden geleden lagen hier op verschillende plaatsen nog rijplaten op het wegdek om de scheuren en hoogte verschillen af te dekken maar nu ligt er een prachtig nieuw wegdek waar je geruisloos overheen kan “glijden”.



Na wat omwegen kwam ik langs molen “De Breek” om even de dijk op te gaan en zien dat er hard wordt gewerkt achter de dijk waar het meisje met de groene laarsjes heeft gestaan, misschien komt ze weer terug. Ik kreeg het idee dat er misschien wel een weg komt achter de dijk er wordt met zwaar materiaal gewerkt en de ruimte is er zeker.

Even verder passeer ik de afslag naar Etersheim en kom vervolgens in Schardam.



M’n omzwervingen brengen me via wat extra omwegen door het Egboetswater en later via het Marepad naar de Wieringermeer waar het meteen opvalt dat er nogal wat windmolens staan, zwaaipalen genoemd door sommige “aanbidders”.


Op het fietspad staan ook heel wat afschrikpalen voor de zoveelste ondergrondse “kabelgoot” en tot slot wordt er ook tegen het dorp Middenmeer aan in “De Meer”  kool geoogst zag ik na 93 km plezierig fietsen.

Geen opmerkingen: