21 november 2022

Somber weer maar gaan met die "banaan"

 


Na de berekeningen voor het bericht voor de invulling van mijn blog van gisteren was het vandaag een heel kort ritje, even op en neer naar broer Ben in Wervershoof. Het weer laat veel te wensen over, mist en regen maakten het nog minder aantrekkelijk en de temperatuur bij vertrek van 3,7 graden maakt het er ook niet beter op. Maar goed de geraniums bloeien niet meer dus daar kon ik ook vandaag niet achter zitten en dan ga je maar.


 Eerst richting Opperdoes en dan meer zuidwaarts en daar neem ik de afslag naar de Grutteweide om via het fietspad door het natuurgebiedje te fietsen naar de Dirk Bijvoetweg, ik moet wel over een aantal bruggetjes waarvan er één net “Questbreed” is en zo kom ik via Onderdijk in Wervershoof waar blijkt dat Ben thuis is en de koffie uiteraard ook. We hebben even bij gekletst over zijn vakantie en dat was goed bevallen alleen was hij op een bepaald moment zijn mobiel kwijt wat achteraf toch nog weer goed is afgekomen.




De planning was gezien het minder aantrekkelijke weer meteen weer richting de thuishaven met een kleine omweg en dat is gelukt en zodoende was ik na 43 km weer thuis.

Op de heenweg geregeld lichte regen en terug was het droog maar de temperatuur bleef laag vandaag ondanks de "kerstverlichting" in de kassen langs de Flevoweg.

Geen opmerkingen: