16 december 2021

Dichte mist en later zon

 


Prachtig dacht ik hier nog ....

 .....het werd hier al iets minder .....

 .........en toen was ik er klaar mee.

Een dag met prachtig weer en toch weinig kilometers gemaakt. De oorzaak was een heel klein wereldje door de mist, ik  zag wel dat er wat mist hing in het dorp maar eenmaal op de buitenwegen was het me gewoon te link dus omkeren en naar huis. Nou was dat niet zo’n ramp een keer onderhoud aan de remmen zal ook niet verkeerd zijn en zo is de morgen nuttig besteed. Het was hard nodig en m’n handen zaten zo onder het vuil dat ik mijn fototoestel niet heb gehanteerd tijdens deze operatie. Als alles weer op z’n plaats zit ga ik na even iets te hebben gegeten nog even een klein rondje maken.
's Middags het "Blote Bienepad"

met uitkijktoren.

 .....en overal zonneschijn.

Het werd een ritje dicht bij huis, gisteravond werd ik gebeld door Meindert Valentijn over het videocameraatje zoals ik op mijn fiets heb en toen kwam bij toeval het “Blôte Bienepad” ter sprake en het is al een tijd geleden dat ik daar overheen ben gegaan dus laat ik dat nu maar weer een keer doen. zodoende. Ik kwam heel wat fietsers en wandelaars tegen vaak met honden bovendien is het pad slecht dus langzaam rijden. Aan het eind rechtsaf door Lambertschaag en naar Oostwoud even bij Jan Geel kijken. Jan had het druk met z’n aanhanger die wordt gereviseerd/omgebouwd en zo gemaakt dat z’n fiets erin kan en tevens hij zelf nog om eventueel te overnachten.
5 km voor Middenmeer

Vanaf Oostwoud naar Middenmeer via Opperdoes is gangmaken en afremmen en zo werd het een ritje van 44 km uit en thuis.

Geen opmerkingen: