06 december 2021

Rond de Wieringermeer

 

Uit en thuis 71 km

Men zegt weleens het zijn “de donkere dagen voor Kerst” ik begin echt te geloven dat zoiets echt waar is, het is en blijft vandaag de hele dag somber en troosteloos grauw. Omdat ik eigenlijk een pakje met de vervoerder van DHL verwacht, hoewel die bezorging heel wat te wensen overlaat, had ik het idee om maar niet te ver van huis te gaan.
Zuidelijkste boerderij in de polder

Schaapje geef me witte wol

Hij lijkt wel wat ontstemd

Na het Robbenoordbos

En zo bleef ik met de rit van vandaag maximaal zo’n 10 á 13 km van huis door simpel een rondje over de buitenkant van de Wieringermeer te rijden, wat toch nog weer 61 km rondom werd plus heen en terug langs de Alkmaarseweg werd het totaal 71 km maar het was guur en koud met halve mistflarden en net aan droog. Na 62 km merkte ik dat de gang er wat uit raakte terwijl mijn inspanning gelijk bleef, de enige conclusie in zo’n geval is, er moet een band lek zijn en inderdaad afremmen en voelen, links voor is ver onder de “maat”. Stoppen, fiets in de berm op z’n kant en de set wisselen, er staat altijd een half met lucht gevulde binnen/buitenband achter de stoel, wat iets langer duurt dan bij de formule 1 maar na klein 10 minuten reed ik weer en had na 71 km alles weer binnen staan.

Geen opmerkingen: