22 december 2021

Heen en terug naar de "Zuidoost"

 


Na de mooiste dag van de week is het vandaag een aantal graden kouder en is de blauwe lucht grotendeels achter de wolken verdwenen. Maar geen nood, ik ben net weer thuis gekomen van een vertrouwd ritje, op en neer naar de “Zuidoost” even bij Tiny kijken. Het is merkbaar frisser dan gisteren en ook de zon laat verstek gaan, tenminste hij is er af en toe maar de sluier bewolking maakt hem bijna onzichtbaar. Tiny had me al een beetje verwacht zei ze, even bijkletsen en daarna de lunch en ook nog even een hele grote plant binnen zetten met behulp van de steekwagen.

In de schaduw blijft de rijp op de struiken en het gras vandaag wel zitten en zal het de komende nacht misschien nog een beetje “aangroeien”.


Als ik weer richting Middenmeer ga neem ik een kleine omweg door via Hobrede te fietsen over een fietspad zonder naam vanaf Kwadijk dwars door het land.

Er zijn nog steeds ganzen in overvloed vooral in deze omgeving.



Ik kom later via Oosthuizen en sla rechtsaf naar het land van Dik Trom, het schooltje trek alle jaren duizenden bezoekers.

Dan nog een klein stukje naar de dijk en via het nu voor fietsers weer geopende gedeelte naar Scharwoude enz. op naar huis in Middenmeer waar de teller voor vandaag 84 km heeft vastgelegd.

1 opmerking:

Theo Mol zei

Dag Pé,

Het pad bij Kwadijk heeft een naam, volgens de topografische kaart is het de Hobrederdijk. Mocht het je interesse hebben, topo-kaarten van "alle" tijden zijn te bekijken via www.topotijdreis.nl .

groet, Theo