09 december 2021

En weer lijkt het een "feestdag"

 



Morgen is het weer een “gedenkwaardige” dag, wat is er nu weer zal iedere lezer denken, heel simpel 2 jaar geleden haalde ik de “Gekko” Quest op in Dronten op 10 december en dan is het weer even checken of mijn instelling nog ongeveer terecht is, als men mij vraagt, hoeveel fiets je dan wel per jaar, dan heb ik als antwoord,  “ongeveer 13.500 km per jaar” en wat blijkt zojuist even gecontroleerd, over de afgelopen 2 jaar is het totaal aantal kilometers op 26.963 km dus ik kom 37 km “tekort” voor 13.500 km over de afgelopen 2 jaar. Voor mij is het vrij constant en dat op mijn leeftijd, ik teken zo voor de komende 10 jaar en heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt. Hoewel ik vanmorgen lang heb getwijfeld of ik zou gaan, er werd regen verwacht en ik vond het koud toen ik buiten kwam, maar ik heb de knop omgezet en ben gegaan en zonder spijt, het was weer heerlijk zo’n opfrissertje.






Een rondje over Obdam om even bij Tom en Gerda aan te gaan en dat is gelukt koffie met koek en gezellig bijkletsen. Eerst dacht ik dat het een molentocht verhaaltje zou worden ik kwam langs diverse molens waarvan er één in onderhoud is en misschien heeft hij straks ook weer wieken, maar het liep toch weer anders. Op de Obdammerdijk en bij de Berkmeerdijk bij de molens lopen altijd kippen langs de weg en verderop ook kalkoenen en parelhoeders dus altijd leven op en langs de weg en gelukkig komt hier weinig verkeer langs anders zou dat menig slachtoffer kosten.

Iets verder een trekker met werktuig om de ringvaart een beetje te onderhouden en het riet op de kant te halen.

Als ik weer onderweg ben naar huis komt er een “waterig” zonnetje om de hoek kijken en ook de eerste druppels komen naar beneden.



Later via Midwoud langs de ezeltjes en de vrijstaande kerktoren naar Twisk om daar rechtsaf te gaan langs de waterberging van Twisk en zo naar de polder waar ik na 53 km de fiets weer binnen heb staan.

1 opmerking:

tetetetelacourse zei

Hoi Pe,

Je hebt juist meer gefietst dan de afgelopen 10 jaren.
De afgelopen 2 jaren hadden geen schrikkeljaar, en dus minder dagen in een jaar :-).


Groet
Rudolf.