09 maart 2022

Kort bij huis gebleven

 

54 km

Ik zal het kort maken vandaag, het ritje was van te voren al vast gesteld, kort en rustig aan. En zo is het ook werkelijk gegaan, slechts 54 km en nogal veel “stops” om een foto te maken. Morgen misschien meer zin om te gaan en thuis had ik nog genoeg te doen.
De Ambtenaar




Er volgen nu een hele serie foto’s te beginnen bij “De Ambtenaar” langs de Zuiderdijkweg en dan verder omhoog naar de haven van Oude Zeug en onderweg stikt het van de windmolens.


Bij het “gat van de dijk” even omhoog gelopen om een overzicht foto te maken van de twee stroomgaten bij de explosie op 17 april 1945.


Even langs de haven van Den Oever en  langs het fietspad echt schrikken van de benzine prijzen aan de pomp vanaf de Afsluitdijk.


Weer verder wordt de zoveelste brug in de Wieringermeer gesloopt om vervangen te worden, alle bruggen gaan er langzaam aan hoewel er ijzer genoeg in zit zo te zien.


Dan zie ik iets verder een mooi beeldje van een meisje wat met een opgetrokken been langs het kanaal zit.


En bij Middenmeer is er toch een ontsnappingsroute voor fietsers die ik laatst nog niet had ontdekt en zo kwam ik weer thuis.

Geen opmerkingen: