29 maart 2022

Op verjaarsvisite

 


Het loopt op de laatste dagen van maart, een maand waarin 9 familieleden hun verjaardag vieren. Vandaag was Riet aan de beurt 85 en morgen Jan nog die dan 78 kruisjes krijgt toch geweldig en iedereen nog redelijk gezond en er worden geen verjaardagen overgeslagen behoudens in de corona periode maar dat is nu voorbij. De rit was zodoende vandaag niet al te ver van huis, even op en neer naar Zwaag wat normaal net een retourtje van 40 km zou zijn maar terug toch een klein beetje om, anders is het helemaal de moeite niet.



Gisteren had ik een foto gemaakt van een bezigheid op het land waar iets werd gezaaid en toen kon ik niet beoordelen wat er de grond in ging, ik dacht dat het plantuitjes waren omdat ik iets rook en vandaag de bevestiging dat ik het bij het goeie eind had. De beide machines stonden op de rand van het perceel en ik kon nu rustig beoordelen wat het was, inderdaad plantuitjes. Bij de jarige was het min of meer druk maar al kletsende onder het genot van koffie met gebak vliegt de tijd. Iets over twaalven vervolg ik mijn weg en ga via een andere route weer naar Middenmeer waar ik na 60 km binnen ben gekomen.




Onderweg zie ik diverse nesten van zwanen, de éne ziet mij met een schuinoog een foto maken voor zij rechtop komt en later zie ik twee nesten naast elkaar, of misschien zit op de één het vrouwtje en op de ander het mannetje de tijd zal het leren.



En ook de eerste percelen met bloeiende tulpen melden zich al op grote afstand, nog een paar dagen en dan zijn er volop bloeiende bollenvelden te zien.

Geen opmerkingen: