06 april 2023

Morgen de traditionele "Texeltoer" op Goede Vrijdag

 

Klaar voor de Texeltoer

Het is bijna zo ver, morgen gaan we weer rondje Texel doen, de traditionele tocht op Goede Vrijdag. De eerste keer zal ik nooit vergeten en dat is al zo’n 15 of meer jaren geleden, ik zal uitleggen hoe dat ging. Ik reed met mijn eerste Quest een rondje in de omgeving en op die rit kwam mij een ligfietser tegemoet die meteen stopte en zich voorstelde als Matthijs Leegwater wonende in Twisk. Het gesprek ging ongeveer   zo : “Fiets jij wel meer” ja, inderdaad dat kon ik positief beantwoorden, en toen kwam het, “Dan kun je wel meerijden op Goede Vrijdag dan gaan we weer de Texeltoer rijden met de Twisker ligfietsclub”. Ik verwonderde mij daar over, “Ik wist niet dat er een ligfietsclub was in Twisk”, “Nou die is er wel zei Matthijs, Nico en ik we zijn met z’n tweeën” en zo ging ik een paar dagen later mee met “de Club uit Twisk” ik meen dat we met z’n vieren of vijven waren en terug vanaf de boot stond een fotograaf van het NHD ons op te wachten waardoor we zaterdagmorgen in de krant stonden en als bikkels werden geclassificeerd omdat het bijna de hele rit had gehageld, geregend en natte sneeuw . En morgen is dus de volgende editie waar George al meer meldingen van heeft gemaakt, dus als je zin hebt kom dan naar Wieringerwerf naar de start bij George en Anneke waar we om 9 uur vertrekken richting Den Helder.
Wat heb ik al een plezier gehad
met een Quest van Velomobiel

Een paar keer per jaar 
nieuwe o-ringen plaatsen 
doet wonderen.

Vanmorgen mijn fiets nog even “extra” onderhanden genomen, hier en daar wat olie op de ketting en de o-ringen vervangen waardoor hij weer geruisloos is. En morgen ben ik van de partij zoals ik me nu voel.

Geen opmerkingen: