12 april 2023

Onvoorstelbaar het werd een prachtdag.

 

89 km

Vanmorgen “vroeg” dacht ik dat het niets zou worden vandaag, ik hoorde en zag later dat het volop regen was, op het dak van de garage kletterde het hemelwater neer en kreeg ik de neiging om me nog een keer om te draaien. Jammer maar dat is aan mij niet besteed en zo zat ik om kwart over 7 al te “kranten” en later ontbijten.Ik bracht later de krant naar de buren en voelde toen dat het licht motregende maar later kwam er zomaar een zonnetje om de hoek en klaarde het helemaal op.
Noord-Scharwoude

Via de app kreeg ik bericht uit Alkmaar dat de persoon in kwestie tussen 10 en 11 thuis zou zijn voor een bakkie dus even op en neer naar Alkmaar moet kunnen was mijn redenering. En zo zou ik voor mijn gevoel even op en neer gaan naar m’n zoon maar het loopt meestal weer anders en zo werd het een groter rondje i.p.v. heen en terug voor een kleine 50 a 55 km.
De Smith's fabriek

Kloetend naar de akker
Sint Pancras

Gezins geluk

Door Broek op Langedijk langs de Smith’s fabriek en door Sint Pancras naar Alkmaar. Bij de stoplichten waar ik linksaf zou gaan kwam gelijk met mij een echtpaar aan en de meneer keek nog eens achterom en vroeg of ik Theo Zweers kende die rijdt ook met zo’n fiets en was een collega van me sinds 1980 bij KPN. Persoonlijk ken ik hem niet maar hij reageert vaak op facebook vertelde ik en daar scheiden onze wegen.
Weer verder na de koffie

Bij Gerard een bakkie gedaan en toen weer door met het volmaken van een echt rondje i.p.v. heen en terug.
Nogmaals gezins geluk

Welke kleur is het mooist ?

Hyacinten pracht .....

en allemaal vlak bij huis ....

... je kijkt je ogen uit ....

... genieten ...

.. als je het maar wil zien.

Zij komt niet van het nest af ...

... hij waakt en zorgt voor rust.

Het werd weer een prachtig rondje waarbij ik weer heel veel jong leven langs de weg heb gezien en waar vader zwaan direct in actie kwam toen ik een foto van z’n broedende partner maakte. Ook de bloeiende velden met hyacinten trokken weer mijn aandacht dus ook van dichtbij een paar foto’s maken, ja het was alles met elkaar weer een top dag van die na 89 km weer over was.

1 opmerking:

Theo Z zei

Ha, je ontmoette Nico. We hebben elkaar vorig jaar ontmoet, Pé. Een bewijs; https://photos.app.goo.gl/2T27xj3d476NDKXM9
Groetjes, Theo