28 december 2020

Alkmaar-Hoorn-Enkhuizen-Medemblik

116 km

 


Dat was weer even wennen, ik moest me bijna voorstellen aan m’n fiets omdat hij me amper herkende, zoveel dagen alleen en niet van stal mogen. Maar ik sta er alle keren versteld van dat het weer zo lekker gaat. De vraag is dan alleen nog waar zal ik vandaag heen gaan, laat ik een appje sturen naar m’n zoon in Alkmaar misschien is hij thuis en anders op werk ik zal wel zien. Omdat een reactie uit bleef ben ik toch die kant op gegaan en onderweg kwam er een reactie, ze kregen bezoek vanmorgen dus dan een ander richting nemen.





Het is uiteindelijk een ruim rondje geworden eerst richting Broek op Langedijk, de lucht is zwaar bewolkt maar in het zuiden is licht aan de horizon dus het komt wel goed en voor de zwanen ook denk ik, de aantallen worden langzaam groter.





Na Sint Pancras/Alkmaar draaien richting Schermerhorn en ondertussen is het wel zonnig geworden waardoor ik later via de Mijzerweg door Oudijk richting Hoorn ga en dan is het klaar, het HEM-rondje kan ik er gelijk wel aan vast “plakken” in ben nu toch onderweg.

 Onderweg zie ik maar één boot op het water die nog flink door gaat gezien de golfslag. En wat later denk je, zie ik dat goed, dat kan haast niet, daar komen Ed en Juul de Boer aanlopen. Wonderlijk de kajakman wandelt met zijn vrouw dus stoppen en even kletsen. De volgende keer peddel ik weer hoor zei Ed, dat is niet het belangrijkste als we maar in beweging blijven.


Dan door Enkhuizen en over de dijk naar Medemblik, onderweg moet ik nog even stoppen en wachten tot alle jonge “amazones” zijn gepasseerd, het gaat gelukkig allemaal zonder problemen en de begeleidster bedankte me dan ook dat ik vroegtijdig gestopt was anders was het niet goed gekomen zei ze.

Langs de Koggerandweg moet ik nog een keer voorzichtig zien te passeren er staat een enorm aantal auto’s om het grofvuil te lozen op de vuilstortplaats, er is schijnbaar veel overbodig geworden na de Kerstdagen.

Bij Middenmeer is ook een naambordje geplaatst bij het fietspad wat onder de A7 doorgaat en tot nu toe ook zo’n soortgelijke naam had maar nu heet het voortaan het “Flevopad”. Weer een ervaring rijker en dat alles na 116 km genieten na de Kerstdagen van 2020.

Geen opmerkingen: