08 december 2020

Het is weer even wennen.

 


Het was toch weer even wennen, 5 dagen niet gefietst, alsof het een maand is geweest zo voelt het. Maar ik kan mezelf en iedereen geruststellen het gaat nog steeds lekker en soepel. Ik had in m’n hoofd om richting “Zuidoost” te gaan, even op en neer naar Tiny en dat is gelukt. Het eerste oponthoud was al snel.

Op de Alkmaarseweg  was een hele ploeg bezig met de daar, al bijna “jaren” staande stoplichten, af te breken voor de het afslaande verkeer i.v.m. de bouw van de windmolens waarvan er ondertussen , naar algemene opvattingen van de bevolking, veel te veel staan en dan daarbij nog de diverse datacentra wat tegenwoordig heel wat gesprekstof oplevert in de polder en in de gemeenteraad van “Hollandskroon” maar heel weinig positiefs, de polder wordt verkwanseld door de beide wethouders Theo en Theo is de algemene mening wat prachtige spotprentjes oplevert.  Het is op dit moment nog zonnig maar ik zie wel dat er heel langzaam een dicht wolkenpak aan komt drijven wat de rest van de dag wel zal blijven hangen waardoor dit de laatste zonnestralen wel zullen zijn voor vandaag. Bij Tiny omkleden en een droog pak aan en later samen lunchen wat weer gezellig is.



Als ik weer richting huis ga neem ik de afslag nog even naar Zwaag om te zien of Piet de Jong uit Afrika toevallig thuis is bij zijn ouders, helaas, Riet en Leo zijn er wel maar Piet heeft een speciale dag met zijn beide zussen en is dus niet aanwezig. Even kort bijkletsen en dan door naar Middenmeer. Het is al iets donkerder aan het worden en ik doe de verlichting aan van de Quest, veiligheid staat voorop. Als ik later door de fietstunnel ga onder de A7 door merk ik dat er geen licht is dus thuis maar even knutselen. Morgen maar wat verder zoeken nu gaat het licht aan als ik aan de kabeltje zit te rommelen en dat klopt dus niet. Alles met elkaar werd het toch nog weer 92 km die prettig zijn weggetrapt.

Geen opmerkingen: