14 december 2020

"Even" aanpassen

 Alle dagen verrassingen is iets waar ik allang aan ben gewend maar deze keer liep het toch heel anders en had dit niet voorzien of verwacht. In mijn vorige “schrijfsel” stond nog een foto van de mannen die een nieuw brugdek aan het plaatsen waren bij Tiny en op het moment dat ik weg ging werd en net besproken hoe het één en ander er uitzag alvorens verder te gaan. Niet zo best bleek achteraf, de dagers waren onder de brug in het midden totaal verroest, onverantwoord om hier een nieuw dek op te plaatsen.


Dus de plannen werden ter plekke gewijzigd en werd het een langduriger project, dat kon niet anders.

Donderdag om iets rond 11 uur gebeurde dit en vrijdag om 13.00 uur lagen er nieuwe stalen balken en was het oude opgeruimd, in zo’n kort tijdsbestek zoiets regelen en uitvoeren had voor mij de meeste bewonderring. Een ander gevolg hiervan was dat Tiny mij belde om eerder te komen voor het weekend dus ik was donderdagavond in de “Zuidoost” met de auto die nog over de oude brug reed.

De volgende morgen rigorreus een ander beeld, ik kon “voorlopig” ook niet meer van het erf af, grote brokken steen verhinderden een vrije doorgang, niet erg dan iets langer mijn gemak houden dacht ik. Niet met de Quest op pad hoewel het weer vandaag best meevalt, dan maar een verslagje van het afgelopen weekend zodoende dit schrijfsel wat niets met fietsen te maken heeft.

Het brugdek ligt er ondertussen alweer grotendeels op en de afwerking zal morgen wel gebeuren want het is al met al een hele klus waarvoor Dirk Klok met zijn assistent alle lof verdienen als “éénmansbedrijf” zo vlot handelen is geweldig. Voor morgen zit het er nog niet in gezien de weervooruitzichten om een rit te gaan maken maar woensdag moet het weer lukken.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Best gevaarlijk met zoveel roest. Gelukkig is er niks gebeurd maar vervanging is onvermijdelijk.
Die brug ligt er weer voor 50 jaar.