26 april 2022

Een rondje "Meindert Valentijn"

 


Wel wat later dan gewoonlijk is hier een heel apart verslag van mijn bezigheden van deze grotendeels zonnige maar koude dag. Gistermiddag/avond kreeg ik een telefoontje van Meindert Valentijn uit Oosterblokker, hij kreeg vandaag iemand die wat wilde weten of opnemen over de ligfiets in het algemeen of iets opnemen over de persoon in kwestie, Meindert Valentijn. “En wanneer is dat Meindert”, was mijn vraag, “Dinsdagmiddag rond 2.00 uur”. Oké ik ben er rond die tijd waarschijnlijk wel heb ik geantwoord en zo was ik vandaag rond die tijd in Oosterblokker.


Omdat ik meestal vroeg van de partij ben heb ik eerst een rondje vooraf gemaakt, een bollenveld dat beregend werd wat met de zon er zo dichtbij een mooie reactie gaf, de regenboog kwam tevoorschijn.





En dan weer de zoveelste wegafsluiting voor fietsers en toen moest ik omrijden via Alkmaar enz.. Uitwijken via Ouddorp leverde wel een nieuwe hindernis op, de brug waar ik nog nooit overheen was gegaan, fietsend naar boven en met de hand naar beneden om de bocht te maken en dat is gelukt. Dan langs het N.H.kanaal naar Purmerend en even bij Tiny langs die niet thuis was en toen door naar Oosterblokker.

Als ik de hoek om kom zie ik een meneer staan die aandachtig luisterde naar de woorden waterval van Meindert, die een deel van z’n hobby op straat had uitgestald.




Even later werden de attributen voor film en geluid uit de koffer gehaald en werden de eerste opnamen gemaakt waarbij Meindert graag poseerde bij en met z’n creaties van ligfietsen. Een aantal fietsers die Meindert had uitgenodigd waren niet aanwezig, de tijd begon voor mij wat te dringen om aan het ritje te beginnen.


Op een doodlopende weg had Meindert nog een paar deelnemers verwacht maar toen wij er aankwamen was er nog niets te zien. Ook hier ging de spraakwaterval van Meindert weer volop van start tot op een bepaald moment nog een genodigde aan kwam fietsen, George Krüg was van de partij, hij kwam terug van een ritje Dronten op zoek naar de nieuwe DF die t.z.t. op de markt komt. Toen we weer van start gingen was de eerst volgende stop Oosterleek de geboorteplaats van Meindert waarna we een stukje de dijk hebben gevolgd waarna ik heb afgehaakt omdat ik nog wat te doen had deze dag die al aardig opschiet. Hoe en wat en wanneer er iets van deze middag op de TV zal verschijnen weet ik niet mogelijk dat ik dat één of ander keer wel zal horen van George of Meindert, ik wacht af, voor deze dag is het weer mooi genoeg geweest met 148 km op de dagteller.

1 opmerking:

Mick zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.