14 april 2022

Het zoveelste HEM-rondje

 


Het mooie weer heeft me er toe gebracht om nog even een rondje weg te trappen over de “vaste” route, Hoorn-Enkhuizen-Medemblik het HEM-rondje. Er was eerlijk gezegd weinig nieuws onder de zon zoals dat dan weleens wordt gezegd. In het begin heel weinig wind en later een licht “briesje” wat weinig voorstelde.


Bij het tunneltje onder de A.C.de Graafweg wordt al voor de derde dag het fietsverkeer omgeleid in verband met onderhoud. Dit onderhoud was nodig omdat een stel onverlaten er vorig jaar zo rond de jaar wisseling wat extra “plofmateriaal” in hadden afgestoken met alle gevolgen van dien en ik denk dat dit een hele pittige rekening wordt voor de mannen. Even een kort praatje gemaakt met één van de verkeersregelaars die alles in goede banen leiden. Naar Hoorn via Bobeldijk, Berkhout en Grosthuizen is gesneden koek en na Hoorn richting Enkhuizen gaat ook heel voorspoedig.

Dit was het zelfde op het traject van Enkhuizen richting Medemblik, een moment dacht ik dat het nog “link” zou gaan worden. Er kwam een paard met berijdster mij tegemoet en dat boven op de dijk zonder uitwijk mogelijkheden. Het verliep wonderlijk rustig het beest sjokte rustig verder toen ik flink inhield en zo kon ik daarna weer vaart maken na deze ontmoeting.

Dan door Medemblik en zo weer de polder in wat mij weer thuis bracht na precies 90 km in 3 uurtjes ontspanning.

Geen opmerkingen: