Drie maal is scheepsrecht zegt het spreekwoord, gelukkig is
mij die derde keer bespaard gebleven, niet dat het allemaal zo dramatisch is
maar 2 lekke banden op 75 km
is meer dan genoeg, eerst rechts en later links. Het weer was vanmorgen nou
niet direct erg aantrekkelijk, buien en wind, gewoon je gemak houden was het
devies. Dat duurde zo’n beetje tot 12 uur, het was weer droog en met wat extra
wind is het goed te doen. Van start naar Wervershoof maar voor het zo ver was
raakte de snelheid er helemaal uit, 30 werd haast een opgave, zou er een band
lek zijn. Inderdaad rechtsvoor was leeg net bij de kruising van het Wagenpad in
de polder. Op die hoek staat ook een PEN-huisje met het opschrift “Wagendorp”dus
mooi uit de wind de band vervangen en meteen de lekke maar plakken, je weet
maar nooit en hier sta ik goed. In Wervershoof bij Ben en Riet aan even een
bakkie doen en weer verder, bij zus Margriet nog iets ophalen en weer gaat het op
volle snelheid tegen een redelijk strakke wind in naar het eind van Zwaagdijk, 8 km lengte en dan het Keern
richting Hoorn. Maar weer zakte de snelheidsmeter onder het gewaardeerde niveau
van zo rond de 35 km ,
inspectie leerde dat en nu links geen lucht meer in de band zat, dat is de
vierde lekke band in 2 weken. Telkens op een andere plaats, ik zal straks de
buitenbanden vernieuwen mogelijk zijn deze loopvlakken toch wat ver versleten.
Toen ik de band had vervangen in het zonnetje naast een boerderij op het Keern
kwam er iemand naar mij toe juist toen ik de lekke band weer had geplakt en dan
volgt er al snel een gesprek. De man was zeer geïnteresseerd in de “velomobielwereld”
in het algemeen, maar de Quest had toch wel wat meer zijn interesse. Al
pratende kwam er steeds meer boven, en toen kwam ook ter sprake dat ik geboren
was op de Zwaagdijk maar wel helemaal aan de andere kant, op Zwaagdijk-Oost. “Laat
ik daar nou ook vandaan komen, ook van Zwaagdijk-Oost”vertelde de man. Het
bleek een zoon van Klaas Verdonk te zijn, 51 jaar en misschien t.z.t. ook een “velomobielberijder”,
wie weet. Al met al schiet je dan niet erg op als je een stukje wil fietsen en
zodoende werd het een kleiner rondje dan ik in de planning had, via Bobeldijk
en nog wat afslagen links en rechts kwam ik weer richting Middenmeer waar het
nog steeds droog was, ook na 75
km .
Wim vroeg welke banden gebruik je en waarom, gewoon omdat ze er standaard om zaten en mij prima bevallen. De laatste 2 weken heb ik 4 keer lek gereden, daarvoor misschien wel 10.000 km geen enkele lekke band gehad. Vorig jaar naar de Vogezen in groepsverband was ik de enige die over de 1600 km die afgelegd zijn niet lek is gereden en reed toen ook op deze Schwalbe Marathon zowel voor 20"als achter 26" geen problemen.
De laatste foto geeft aan hoe en wat, suk6 er mee.
Wim vroeg welke banden gebruik je en waarom, gewoon omdat ze er standaard om zaten en mij prima bevallen. De laatste 2 weken heb ik 4 keer lek gereden, daarvoor misschien wel 10.000 km geen enkele lekke band gehad. Vorig jaar naar de Vogezen in groepsverband was ik de enige die over de 1600 km die afgelegd zijn niet lek is gereden en reed toen ook op deze Schwalbe Marathon zowel voor 20"als achter 26" geen problemen.
De laatste foto geeft aan hoe en wat, suk6 er mee.
3 opmerkingen:
Het is misschien wel te vinden op je blog, maar ik vraag het toch maar gewoon hier: Welke banden heb jij onder de Quest liggen?
Ik ben mij namelijk aan het oriënteren op nieuwe banden voor mijn 2-wieler.
Aangezien jij behoorlijke afstanden aflegt, ben ik wel benieuwd naar jouw keuze en naar het waarom?
Ik kijk uit naar het antwoord. Alvast bedankt.
Dankjewel Pé.
Welk type Marathon heb je als ik vragen mag? Gewone Marathons lijken niet meer te bestaan....?
Oké Pé. Duidelijk. Je rijdt dus met Kojaks.
Die heb ik nu ook onder mijn ww-verkeer fiets liggen. Bevallen erg goed, maar ik was van plan om voor de winter een band te zoeken met iets meer grip en nog iets meer lekbestendigheid.
Bedankt voor de moeite en het snelle reageren.
Een reactie posten